CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, July 18, 2010

usaha.sama.membawa.jaya

"Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berperang untuk membela ugamaNya, dalam barisan yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (Surah As-Saff;4)


Kita sangat ingin dikasihi, disayangi dan dihormati. Kita mencari semua yang berharga ni. Kehidupan di kampus banyak memberi kita erti kasih sayang ni. Persahabatan kerana Allah, perhubungan kerana Allah, sudah pasti membawa kita kepada kebahagiaan yang amat menenangkan. Telah tertulis dan termaktub dalam surat cinta Allah bahawa barisan teratur yang rapi dan bangunan yang tersusun kukuh itu membawa kasihNya kepada kita. Persahabatan yang erat, ukhuwah yang indah, kerjasama yang utuh semuanya, insyaAllah jika kita niatkan keranaNya, Allah pasti akan mengasihi dan menyayangi kita. 



Sepanjang menjalani Minggu UntukMu Wanita yang telah dianjurkan oleh Exco Kerohanian JPP dengan kerjasama Biro Kediaman Asrama sangat memberi erti kepada persahabatan kami. Bukan sekadar kelas kami sahaja, malah bersama dengan unit lain sekali. Saya lihat perbezaan antara pertandingan tahun ni dengan tahun lepas... akibat kurangnya support dari sahabat tahun lepas, agaknya kuranglah markah yang diperoleh dalam pertandingan tuh.. Agaknyelahhh..huhu.. 


Tapi tahun ni??? Hampir keseluruhan unit kami menyertai pertandingan untuk mewakili blok, termasuklah unit PAI, PS, TESL, PT, dan PSV.. Hasilnya blok Mawar banyak memperoleh tempat dalam setiap pertandingan. TAHNIAH saya ucapkan..!!!hehehe.. Ada yg malu2 nak masuk pertandingan, tapi akhirnya jadi johan juga. so, lepas ni semua orang kene cuba, coz kadang2 kite xperasan bakat + potensi kite. kan3? 


Jadi untuk post kali ni sebenarnya nk cakaplah, selagi kita berSATU HATI dan sentiasa berKERJASAMA, SEPAKAT dalam wat sesuatu dan berTAWAKAL kepadaNYA.. insyaAllahuaminin semuanya berjalan lancar dan memberi kepuasan kepada kita(^_~)


Selagi kita ikhlas dalam melakukan sesuatu kerana ALLAH, kita akan merasakan keseronokan dan kepuasan dalam menjalaninya..keep it up all PEmuliHanianzs..hehe
USAHA.SAMA.MEMBAWA.JAYA

0 comments: